16 Ekim 2009 Cuma

İNTEL ÖĞRETMEN PROGRAMI EĞİTİM FAALİYETİ ÇALIŞMA RAPORU

Kurs boyunca Proje Tabanlı Öğrenme, 21. Yüzyıl Becerileri, Süreç Değerlendirme, Portfolyo Oluşturma gibi anahtar ifadeler çerçevesinde Katılımcı Öğretmen statüsünde çalışmaya başladık. İntel eğitim web sitesi ve destek sitelerinden oluşan anaçatı üzerinde modülleri, ilgili görev ve aşamaları yerine getirerek tamamladık. Eğitimin ilk bölümü Oryantasyon adı verilen ve ana kurs öncesinde sisteme uyum sağlama çalışmalarının gerçekleştirildiği ve 1 hafta süren bölümdür. Eğitimin ana bölümünde ise ilk olarak yüzyüze çalışmak suretiyle beklenti ve hedeflerin netleşmesi sağlandı, grup ve görev dağılımlarının tamamlanması ardından Çevrimiçi modüllere geçildi. Mekândan bağımsız çalışmaya olanak sağlayan Çevrimiçi bölüm, web 2.0 araçlarını en iyi biçimde kullanarak bir ünitenin, değerlendirme araçlarından, destek materyallerine, rehberlik araçlarından öğrenci örneklerine kadar ayrıntılı planının oluşturulması ile ilgili Modüller > Etkinlikler > Adımları içermektedir. Eğitimde teknolojiden yararlanmanın önemli araçlarından bir bölümü olan Web 2.0 araçları arasında yer alan, öğrencilerin internet üzerinde deneyim ve ürünlerini yayınladıkları ve birbirlerine geri bildirim verebildikleri elektronik günlükler olan Webloglar , uzaktan ve grup halinde ortaklaşa geliştirilebilen web siteleri olan Wikiler, etiketleme - işaretleme ve sık kullanım (bookmark) paylaşım siteleri (diigo) ile çevrimiçi işbirliği siteleri (google)’nin kullanımı hakkında deneyim ve bilgiler edindik. Oluşturduğumuz projenin portfolyosunda ürünlerimize yer verdik.

Bilgilerinize, saygılarımla arz ederim.
N.Sevilay KIŞ
Matematik Öğretmeni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.