6 Ekim 2009 Salı

MODÜL 2 SORULARI VE CEVAPLARI

• Öğretim Programı Tasarım Soruları daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede bana nasıl yardımcı olabilir?
–Konunun neden anlatılacağı,nasıl işleneceği,öğrencinin hazır bulunuşluğu,gereksinimi,detayları bu sorularda gizlidir.Öğretmene rehber niteliğindedir.ÖPTS öğrencilerin konuya dikkatlerini çekerek, konuyla ilgili derinlemesine araştırma yapmalarına neden olarak kalıcı öğrenmeyi sağlayabilir.
• Öğrenci merkezli değerlendirmeyi nasıl planlarım?
-Öğrenci merkezli değerlendirmeyi yine öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak yapılabilir.
Öğrencilerin süreç içerisindeki performansları gözlemlenir. Ayrıca öz değerlendirme, akran değerlendirme ve grup değerlendirmesi kullanılarak öğrenciler değerlendirme sürecine de aktif olarak katılabilir.

1 yorum:

  1. Öğretim Programı Tasarım Soruları daha kalıcı öğrenmeyi desteklemede bana nasıl yardımcı olabilir?
    Öğretim Programı Tasarım Soruları öğrencinin ilgisini çekecek ve onu meraklandırarak öğrenme isteğini güdüleyebilir. Araştırmalarını yaparken güdülendikleri için buldukları cevaplar daha kalıcı olabilecektir.

    Öğrenci merkezli değerlendirmeyi nasıl planlarım?
    Öğrenci merkezli değerlendirme yapılırken aşğıdaki hususların dikkate alınması gerekir

    Ne öğrendik?
    Ne kadar öğrendik?
    Yaşantımızda neler değişti?
    Öğrendiklerimizi günlük yaşantımıza nasıl uyguluyoruz?

    Bu temel sorulara cevap verecek dönütleri almaya yönelik sorular hazırlanmalıdır.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.